Reģistrējieties, lai lasītu žurnāla digitālo versiju, kā arī redzētu savu abonēšanas periodu un ērti abonētu Rīgas Laiku tiešsaistē.
Akvarium
Bespečnij russkij brodjaga
Grūti izvēlēties vienu albumu no nebeidzamo ierakstu virtenes, kas tapusi Borisa Gre-benščikova grupas Akvarium darbības ietvaros. Atšķirībā no Pītera Geibriela, kurš katru ideju cenšas apstrādāt līdz ideālam, Grebenščikovs cenšas tām dot vairākas iespējas – maksimāli daudz iespēju. Šī iemesla dēļ rodas iespaids, ka viņa dziesmās nemitīgi atkārtojas vieni un tie paši melodiju vai aranžējumu motīvi, gluži kā atkal un atkal cenšoties citādi pasniegt vienu un to pašu dziesmu (pareizāk sakot, kādu četru dziesmu variācijas – balādi, regeju, maršu un valsi). Dažādo mūziķu sastāvu, atšķirīgo ierakstu studiju un, pats galvenais, mainīgā noskaņojuma rezultātā grupas albumi var ievērojami atšķirties pabeigtības vai viengabalainības ziņā, taču tam jau sen vairs nav nozīmes, jo šī muzikālā fenomena svarīgākā pazīme ir process, nevis rezultāts. Tomēr 2006. gada albums ir iezīmīgs ar konceptuālismu un brīžiem mistisku iedziļināšanos sevī, tajā pašā laikā pilnīgi bezkaislīgi aizņemoties muzikālo materiālu no citu tautu melodijām. Obligāti jādzird: divas dziesmas par alkohola spēku – “Mama, ja ņemogu boļše pitj” un “Stakani”.