Reģistrējieties, lai lasītu žurnāla digitālo versiju, kā arī redzētu savu abonēšanas periodu un ērti abonētu Rīgas Laiku tiešsaistē.
2000, ECM Records
Žanrs: tekošā svētā kara spoguļa lauskas
Auditorija: vainas kompleksa mocīti Rietumu intelektuāļi
Ekvivalents: ūdenszāles un dažādi nogrimuši priekšmeti Tarkovska filmās
Mazrunīgais tunisiešu lautists aizvien vairāk atgriežas pie sava instrumenta arābiskajām saknēm. Iepriekšējie projekti izpaudās sadarbībā ar franču un skandināvu maigā džeza pārstāvjiem, taču šajā albumā spēlē izteikti austrumniecisks trio: Anvara Brāhima ūds, Turcijas čigāna Barbarosa Erkozes klarnete un Lasada Hosnija perkusijas — bendirs un darbuka. Arī tematiski tas izskatās pēc neiespējama Austrumu ceļojuma pierakstiem — gandrīz katrai kompozīcijai atbilst kāda vieta grūti pieejamās musulmaņu pasaules kartēs, vai arī — kāds vairākkārt pārlocīts un grāmatas lapās paslēpts izgriezums no pēdējo gadu avīzēm: Groznija, Astrahaņa, Mozdoka, Ašhabada, Kotana, Karakums. Jāņem vērā arī tas, ka Brāhims kļuva slavens, rakstot mūziku tunisiešu kino — spēja domāt vizuāli, garos melnbaltos kadrējumos joprojām ir jūtama, iespējams, pat vairāk nekā klasiskās ūda skolas ietekme.