Reģistrējieties, lai lasītu žurnāla digitālo versiju, kā arī redzētu savu abonēšanas periodu un ērti abonētu Rīgas Laiku tiešsaistē.
Dažādām modēm mēdz būt cikliska daba – kādu laiku par vecmodīgo uzskatītais atgriežas jau kā jaunais stilīgums, aizmirstais tiek atklāts no jauna, neglītais tiek pieņemts par glītu. Ja līdz šim tas galvenokārt bijis novērojams taustāmu izstrādājumu modē – arhitektūrā, apģērba un mēbeļu dizainā u.tml. –, tad tagad šo pašu virzību jau var samanīt arī fiziski tik netveramā nozarē kā interneta vietņu iekārtojums. Kamēr uzņēmumu konferenču telpās, tirgzinības nodaļās, dizaina vai programmēšanas birojos vēl arvien turpinās runas par “adaptīvo dizainu”, “lietotāja pieredzi”, “lietotāja ērtībām” un vēl visādiem izdomājumiem, kuru mērķis ir vieglo padarīt vēl vieglāku, burtisko vēl burtiskāku, Cīrihes reklāmas aģentūras Freundliche Grüsse radošais direktors Paskāls Devils ir aizsācis savdabīgu pretkustību, kas jau iemantojusi jaunā jeb vienkārši interneta brutālisma apzīmējumu. Kā zināms, brutālismu arhitektūrā 20. gadsimta 70. gados raksturoja lieli, parasti dzelzsbetonā lieti un īpaši neapstrādāti būvapjomi (Latvijā sk., piemēram, Salaspils memoriālu), bet interneta brutālismu tā radītājs raksturo kā “jaunākās paaudzes reakciju uz mūsdienu interneta vietņu dizaina vieglumu, optimismu un frivolitāti”. Vienā teikumā šo reakciju varētu formulēt kā jautājumu: “Kurš gan jums ir iestāstījis, ka dzīvē kaut kam jānotiek viegli?”