Reģistrējieties, lai lasītu žurnāla digitālo versiju, kā arī redzētu savu abonēšanas periodu un ērti abonētu Rīgas Laiku tiešsaistē.
Duoud
Ping Kong
2009, Harmonia Mundi
Elastīgu stīgu spriegums
Viens no viņiem ir dzimis Tunisijā, otrs – Alžīrijā, viens spēlē akustisko ūdu, otrs – elektrisko, abi dzīvo Parīzē un aizrautīgi paplašina tradicionālās un avangarda mūzikas iespējas grupā ar palindromu Duoud nosaukumā. Pirmais viņu albums bija tumša misticisma caurstrāvots, taču šis ir rotaļīgs kā bezmaksas spēļu automātu izgudrotāju biedrības sapulce. Izmantotas gan jau zināmas melodijas (“Johnny Guitar”), gan šur tur dzirdēti arābu repa motīvi, taču patiesais šīs mūzikas raksturs parādās arābu lautas neatkārtojamā skanējuma afrikāniskajā smeldzē. Neaprobežojoties tikai ar jaunu ritmu piemeklēšanu etniskiem tembriem, mūziķi Žans Pjērs Smadža un Mehdi Hadabs rūpīgi domā par jaunu skanējumu žanram, ko grūti iekļaut kādā no esošajiem. Katram no viņbiem ir sava pieredze – Smadža ir strādājis par skaņu inženieri un apguvis programmējamo instrumentu iespējas, Mehdi ilgu laiku ir pavadījis Burundi, kur sastapies ar autentisku un tīru Āfrikas mūziku. Vienīgais šī albuma trūkums – ideju tajā ir vairāk kā ierakstam atvēlētā laika.