E.S.T. "301"
RL klausās

Ilmārs Šlāpins

E.S.T. "301"

E.S.T.
301
2012, ACT Music

Iedobe smiltīs

Viens no interesantākajiem kultūras antropoloģijas jautājumiem ir, kāpēc visu laiku un kultūru cilvēki ir tik daudz pūļu un pārdomu veltījuši pēcnāves dzīvei, lai gan nav tikuši skaidrībā pat par dzīvi pirms nāves. Vienkārši novērojumi likuši izdarīt secinājumu, ka it nekas neturpinās mūžīgi, visam tādā vai citā veidā pienāk gals, taču tikpat skaidri ir novērojams fakts, ka nekas nebeidzas un nepazūd bez pēdām. Pat lietus lāse, krītot tuksnesī, pirms iesūcas un izžūst, atstāj iedobi smiltīs, kur nu vēl cilvēks – kā var pazust tas, ko viņš ir domājis, jutis, spriedis un nolēmis? Viens no mūsdienu ietekmīgākajiem džeza mūziķiem, kas joprojām virza uz priekšu šī žanra avangardu, ir miris. Esbjerns Svensons ir zviedru pianists, kas laikā no 1999. gada ir radījis vairāk, nekā pasaule spēja paņemt. Viņš gāja bojā 44 gadu vecumā tehniskā negadījumā niršanas laikā pirms trim gadiem, bet šī gada svarīgākais džeza mūzikas ieraksts ir tapis vēl divus gadus iepriekš. Esbjerna Svensona trio to ir ierakstījis Sidnejas ierakstu studijā ar pavisam formālu nosaukumu “301”, tāpat sauc arī albumu, kurā ir septiņi pagari skaņdarbi – jauna, nekad iepriekš nedzirdēta mūzika, kas turpina dzīvot un kalpo par acīmredzamu pierādījumu tam, ka nekas nebeidzas vienkārši tāpat.