Reģistrējieties, lai lasītu žurnāla digitālo versiju, kā arī redzētu savu abonēšanas periodu un ērti abonētu Rīgas Laiku tiešsaistē.
Grouper
The Man Who Died in His Boat
2013, kranky
Kā zivs ūdenī
Liza Harisa ar iesauku Asaris ir dzimusi Ziemeļkarolīnā, kur uzaugusi Gurdžijeva “Ceturtā ceļa” komūnā, bet šobrīd dzīvo Portlendā, kur jau astoto gadu raksta mūziku un izdod dīvainus albumus. To vākus grezno izplūdušas melnbaltās fotogrāfijas, bet iekšā esošie skaņdarbi ir ne mazāk izplūduši un nesaprotami. Neskaidro dziesmu tekstu un melodiju dēļ viņu dažkārt salīdzina ar Cocteau Twins, taču vienmuļo un nomācošo atkārtojumu dēļ to grūti nosaukt par drīmpopu, ģitāras un skaņas pārveidotāju izmantošana liek viņas mūzikā meklēt “noise” un “shoegaze” saknes, taču tam viņa ir par trauslu un romantisku. Ņemot vērā, ka iepriekšējā albuma nosaukums (“Velkot beigtu briedi augšup kalnā”) ir tieša atsauce uz kādu traumatisku notikumu pusaudžu gados Ziemeļkarolīnas laukos, jādomā, ka arī jaunākais albums stāsta par kaut ko mums nezināmu un tāpēc vēl jo biedējošāku. Starp citu, par to, kas tad īsti ir eksotiskā Gurdžijeva mācība, Liza intervijās stāsta, ka galvenais tajā esot pārvarēt savu personisko ego, pilnībā pakļaujot sevi kopienas interesēm.