H2O "Ralfs Šteiners", 1929

Dāvis Sīmanis

H2O "Ralfs Šteiners", 1929

H2O
Ralfs Šteiners, 1929
H2O,
Ralph Steiner

Ir filmas, kuras tikpat kā neviens par filmām neuzskata, piedāvājot tās dēvēt citos aizdomīgos vārdos – videomāksla, eksperiments vai, vēl labāk, galeriju “klipi”. Tā iemesls ir tepat blakus, dzīves pelēkajā pusē, kad savus ikdienas ne­interesantos stāstus vēlamies aizvietot ar citiem – “īstajiem stāstiem” no sinepleksa. Ralfs Šteiners viens no pirmajiem pie­­dāvāja skatīties uz abstraktu kino attēlu – ūdeni, notvertu kanalizācijas renē, kon­servu bundžā vai ūdenskritumā. Šķiet, filmas nodomam nav nekāda sakara ar ūdeni, jo ar katru brīdi arvien nosacītākie straumes un atspīduma kadri kļūst par skatītāja pašsacerētu dzejoli. Tad arī at­­spīdumu salauztās formas var atgādināt Džakometi skulptūras, rītu priežu mežā, biržas indeksa līkni vai vēl sazin ko. Ie­­spēja redzēt un saprast ko citu ir arī retā iespēja nošķirties no šīs pasaules, kas, domāju, ir kino īstā daba.