Reģistrējieties, lai lasītu žurnāla digitālo versiju, kā arī redzētu savu abonēšanas periodu un ērti abonētu Rīgas Laiku tiešsaistē.
H2O
Ralfs Šteiners, 1929
H2O, Ralph Steiner
Ir filmas, kuras tikpat kā neviens par filmām neuzskata, piedāvājot tās dēvēt citos aizdomīgos vārdos – videomāksla, eksperiments vai, vēl labāk, galeriju “klipi”. Tā iemesls ir tepat blakus, dzīves pelēkajā pusē, kad savus ikdienas neinteresantos stāstus vēlamies aizvietot ar citiem – “īstajiem stāstiem” no sinepleksa. Ralfs Šteiners viens no pirmajiem piedāvāja skatīties uz abstraktu kino attēlu – ūdeni, notvertu kanalizācijas renē, konservu bundžā vai ūdenskritumā. Šķiet, filmas nodomam nav nekāda sakara ar ūdeni, jo ar katru brīdi arvien nosacītākie straumes un atspīduma kadri kļūst par skatītāja pašsacerētu dzejoli. Tad arī atspīdumu salauztās formas var atgādināt Džakometi skulptūras, rītu priežu mežā, biržas indeksa līkni vai vēl sazin ko. Iespēja redzēt un saprast ko citu ir arī retā iespēja nošķirties no šīs pasaules, kas, domāju, ir kino īstā daba.