Reģistrējieties, lai lasītu žurnāla digitālo versiju, kā arī redzētu savu abonēšanas periodu un ērti abonētu Rīgas Laiku tiešsaistē.
Maria Pomianowska and Friends
Chopin on 5 Continents
2010, CM Records
Orķestris kā transporta līdzeklis
Šī albuma tapšanai būtiskas bija trīs kaislības, kuras sevī nēsājusi poļu multiinstrumentāliste Marija Pomjanovska – mīlestība uz Šopēnu, aizraušanās ar pasaules mūziku un seno aizmirsto mūzikas instrumentu kolekcionēšana. Šopēna mūzika ir kalpojusi par pietiekami spēcīgu pamatu vērienīgiem aranžējumiem, kuros piedalās dažādu tautu mūziķi, izraisot neizbēgamas “nobīdes” nošu partitūras lasījumos. Pati Marija ne vien vada daudzkrāsainos ansambļus, bet arī spēlē dažādus eksotiskus instrumentus, no kuriem viņas sirdij vismīļākā ir četrstīgu Bilgorajas suka – izgrebta no vesela ķirškoka gabala un spēlēta ar vijoles lociņu, vertikālā stāvoklī paņemta klēpī kā tāds lempīgs, taču mīļš bērns. Rekonstruēta pēc 1895. gada akvareļiem, kuru autors ir Vojcehs Gersons, šī laucinieciskā vijole kopš 16. gadsimta Polijā spēlēta īpašā tehnikā – nevis piespiežot stīgas ar pirkstiem, bet viegli pieskaroties tām ar nagiem, šajā ziņā līdzinoties leģendārajam indiešu sarangi. Iespaidīgs ir arī žanriskais diapazons, kurā tautas instrumenti spēj paust Šopēna valšu, mazurku un krakovjaku melodijas – no Ņūorleānas ielu mūzikas līdz persiešu harēmu atmosfērai, japāņu atturībai un Ķīnas klasiskās mūzikas grandiozajam akadēmiskumam.
Līdzīgi: “Mozart in Egypt”, 2002