Reģistrējieties, lai lasītu žurnāla digitālo versiju, kā arī redzētu savu abonēšanas periodu un ērti abonētu Rīgas Laiku tiešsaistē.
Mārtins Skorsēze
Taksists, 1976
Taxi Driver, Martin Scorsese
Nesen, noskatījies “Taksistu”, sapratu, ka filmu iepriekš neesmu redzējis (biju cieši pārliecināts par pretējo). Vienkārši daudzās pazīstamās detaļas un dialogu fragmenti, kas jau sen iekļauti kinovēstures almanahos, rada iespaidu, ka labi zini šo stāstu par Ņujorkas pagrimušo pusi. Skorsēzes pavisam eklektiskā universa viducī atrodas Roberta De Niro atveidotais depresīvais un kara traumētais taksists Traviss Bikls, kuram hroniskā bezmiega dēļ vienkārši “aizbrauc jumts”, un viņš dodas apkarot gan vietējos sutenerus, gan politiķus. Ārēji filma tāda arī ir – gan sociāla (rāda Ņujorkas deklasēto sabiedrību), gan politiska (izceļ pretkara un pacifisma kontekstu). Tomēr tajā slēpjas kas vairāk. Šī pravieša/slepkavas nakts ceļojumi bezmiega pasaulē starp bordeļiem, tumšām šķērsielām un narkomidzeņiem skatītājiem piedāvā “iemigšanas” iespēju un nokļūšanu īpatnējā psihedēliskā sapnī.