Reģistrējieties, lai lasītu žurnāla digitālo versiju, kā arī redzētu savu abonēšanas periodu un ērti abonētu Rīgas Laiku tiešsaistē.
Parādi savu ieteikmi
http://klout.com
Tas viss esot sācies 2007. gadā, kad kāds Džo Fernandess dzīvojies pa māju pēc žokļa kaula operācijas. Tā kā muti bijis jātur ciet, ar draugiem un paziņām Džo sazinājies, izmantojot dažādus sociālos tīklus, kur arī visiem interesentiem vēstījis par savas atlabšanas gaitu. Kaut kas viņam šajās izpausmēs bija tik ļoti paticis, ka Džo bija sācis ķimerēties ar savu un citu sociālo tīklu lietotāju aktivitāšu novērošanu un mērīšanu, nonākot pie secinājuma, ka pastāv kaut kāds izmērāms lielums, ko varētu dēvēt par ietekmīgumu sociālajos tīklos. Lai šo ideju padarītu taustāmu, viņš pulcināja dažādu jomu pētniekus, programmētājus un gudriniekus, radot interneta mēraparātu, kas ikvienam ļauj izpētīt, cik tad nu liela ir viņa ieteikme. Un, protams, palielīties par to citiem, tādējādi šo ietekmi droši vien tikai vairojot.