Reģistrējieties, lai lasītu žurnāla digitālo versiju, kā arī redzētu savu abonēšanas periodu un ērti abonētu Rīgas Laiku tiešsaistē.
Regina Spektor
What We Saw from the Cheap Seats
2012, Sire Records
Postošais maigums
Meitenes mēdz būt dažādas. Šo aizkustinošo patiesību mēs nereti cenšamies aizmirst un pievērsties ērtākiem stereotipiem (dumjām blondīnēm vai noslēpumainām tumšmatēm), taču skaudrā dzīves īstenība ir nepielūdzama – meitenes mēdz būt arī pavisam dīvainas. Jautras, gudras, bīstamas, maigas, kliedzošas, skaistas, lūdzošas un nepielūdzošas. Regīna Spektora ir dzimusi Maskavā 1980. gadā diezgan stereotipiskā ebreju inteliģentu ģimenē. Viņas tēvs bija fotogrāfs, kas vakaros spēlējis vijoli, bet māte strādāja par pasniedzēju mūzikas augstskolā. Ģimenē mūzika tika mīlēta, un meita agri sāka spēlēt klavieres. Kad 1989. gadā vecāki nolēma emigrēt, meitas studiju nopietnība tika apsvērta kā vienīgais iemesls palikt. Turpmāko izglītību ieguvusi Bronksā, Regīna kļuva par profesionālu klasiskās mūzikas komponisti un pianisti, taču aizvien tuvāka draudzība ar rokmūziķiem dabiski noveda pie karjeras pavisam citā žanrā – viņas trešais albums “Soviet Kitsch” kļuva par atklāsmi daudziem klausītājiem, nodrošinot uzticamu publiku koncertos, kuros Spektora izpilda savas dziesmas klavieru pavadījumā, bieži vien improvizējot un radot tās uz vietas, savienojot no daudziem multikulturāliem, noslēpumainiem un zīmju pilniem fragmentiem. Čukstot, raudot, kliedzot un elsojot, deklamējot dzeju, dungojot un runājot, viņa piepilda skaņu ainavu ar to, kas visbiežāk ir pa rokai, – pati ar sevi. Jaunais albums ir nosvērtāks un pārdomātāks, šur tur jau nosaukts par gudrāko no viņas albumiem.