Reģistrējieties, lai lasītu žurnāla digitālo versiju, kā arī redzētu savu abonēšanas periodu un ērti abonētu Rīgas Laiku tiešsaistē.
Reklāmas elle
http://adsoftheworld.com
Viena no interneta Mekām, kuru vismaz vienreiz mēnesī godīgi apmeklē katrs reklāmists. Virtuāli nometoties ceļos uz peles paklājiņa ar seju monitora virzienā, reklāmas pasaules darbinieks var apskatīt, ko ir paveikuši viņa kolēģi no visas pasaules, ik pēc piecām minūtēm nikni izdvešot: “Tā taču ir mana ideja!” vai arī: “Tai bija jābūt manai idejai!”, vai vēl labāk: “Tā būs mana ideja!” Lapas veidotājs, kaislīgs reklāmas šedevru kolekcionārs, resursu atjauno katru dienu un izvēlas tikai tādus garadarbus, kas izdomas ziņā šķiet pārāki pār “labāko pienu labākajai pasaulei”. Sāpi vai sajūsmu par kolēģu darbiem reklāmists var izkliegt ne tikai ofisa telpās, bet arī likt par to uzzināt pārējai pasaulei – strādā forums, pie katra produkta iespējami arī atsevišķi komentāri. Informācija lapā ir sadalīta trīs daļās: mediji (prese, televīzija, radio), reģioni (sadalījums pa kontinentiem) un nozare (piemēram, pārtika, tabakas izstrādājumi, farmakoloģija). Diemžēl meklēt reklāmas var tikai pēc viena no šiem kritērijiem, respektīvi, nav tik vienkārši atrast divriteņa reklāmu Āzijas valstu presē, tādēļ cauri darbiem nākas burties pašam. Interesanti, ka šajā nozarē klasiskie vebsaiti pēdējos gados sāk izzust – to vietā nāk profesionālie un specializētie blogi, kuri prasa daudz mazāk pūļu lapas sakārtošanā, uzturēšanā un arīdzan dizainā. Teiksim, ja apskatāmajā saitā videofailu vērošanai ir nepieciešams Apple Quicktime spēlētājs, tad blogā, pateicoties revolucionārās www.youtube.com (skat. blakus) pakalpojumiem no apskatāmā materiāla mūs šķir tikai viens klikšķis, piedevām aktuālo video var skatīties, neatverot jaunu logu. Ērti. Šeit dažas reklāmas blogu adreses, kuras ir vērts apmeklēt: http://adverblog.com, http://outdooradvertising.blogspot.com, http://www.designobserver.com.