Reģistrējieties, lai lasītu žurnāla digitālo versiju, kā arī redzētu savu abonēšanas periodu un ērti abonētu Rīgas Laiku tiešsaistē.
Kaspars Kurdeko, Rūdolfs Macats, Kaspars Vizulis
KlusiKlusi
2018, Jersika Records
Ļoti iepriecinošs jauns projekts, kas rada vairāk jautājumu nekā atbilžu. Pirmkārt, tāpēc, ka pati skaņuplate satur ļoti maz informācijas, kompozīciju nosaukumu vietā ir tikai romiešu cipari, izdevēja piedāvātā žanra definīcija – eksperimentālais džezs – drīzāk kaut ko pasaka par to, no kurienes ir nākuši iesaistītie mūziķi, nevis par to, kur viņi ir nonākuši. Otrs iemesls ir izvēlētā skanējuma stilistika, kas vienlīdz labi iederas gan ambientās, gan elektroakustiskās, gan elektroniskās mūzikas krietni vien izplūdušajās kategorijās. Brīžiem tajā var sadzirdēt norvēģa Geira Jensena projekta Biosphere pulsējošo noslēpumainību, brīžiem šveiciešu pianista Nika Berča meditatīvo atturību. Klausoties šo albumu, radās vēlēšanās no jauna sameklēt rokā klasisko Mariona Brauna improvizāciju sesiju Afternoon of a Georgia Faun, kas bija viens no pirmajiem apgāda ECM izdotajiem ierakstiem 1970. gadā. Iespējams, ka ar ierakstīto materiālu ir par maz, lai gūtu pilnīgu priekšstatu par to, kā to klausīties: pēc saviļņojošās pārejas no pirmās daļas uz otro gribas sagaidīt vēl jaunas un jaunas kontrastējošas sajūtas, taču plates otrā puse šādu iespēju nepiedāvā, tikai nostiprina mierpilnu un niansētu pievēršanos dažādu skaņu veidojošo elementu vērošanai, iesaistot perkusijas, ģitāras un analogos sintezatorus. Šajā gadījumā tā nav kritika, bet aicinājums turpināt sākto darbu.