Pauls Bankovskis

Ir varianti

duckduckgo.com


Ir cilvēku kategorija, kas nebeidz uztraukties par to, ka tiek novēroti un izsekoti. Viņi mēdz ar līmlenti aizlīmēt savu datoru videokameras un vienā laidā šķendējas par lielo korporāciju – ļoti bieži tas ir uzņēmums Google – līšanu viņu privātajā dzīvē, kas laikam jau ir tik interesanta un noslēpumaina, ka ir šo korporāciju uzmanības vērta. Un tomēr, lai ko viņi arī uzskatītu un teiktu, šie ļaudis savā izmisumā turpina izmantot Google pakalpojumus. Taču alternatīva pastāv jau kādu laiku, un tas ir meklēšanas pakalpojums DuckDuckGo. Idejiski tas darbojas tieši tāpat kā Google – apkopo informāciju no tādiem avotiem kā datu apstrādes uzņēmuma Wolfram Alpha, Vikipēdijas, meklētāja Bing un citiem. DuckDuckGo ir pašam savs interneta satura ķemmēšanas robots, taču ir kāda būtiska atšķirība. DuckDuckGo apgalvo, ka nesaglabā informāciju par lietotājiem un atbilstoši nepiedāvā meklētajiem vārdiem, teikumiem vai lietotāju ieradumiem pieskaņotas reklāmas. Lai cik tas būtu dīvaini, pat ja vairums pasaules iedzīvotāju par tādu DuckDuckGo nav neko dzirdējuši, tajā ik mēnesi tiek izdarīti vismaz 1,5 miljardi meklēšanas pieprasījumu. Salīdzinājumam – Google kāds kaut ko pajautā 3,5 miljardus reižu dienā.

Raksts no Janvāris 2020 žurnāla