Reģistrējieties, lai lasītu žurnāla digitālo versiju, kā arī redzētu savu abonēšanas periodu un ērti abonētu Rīgas Laiku tiešsaistē.
Nu jau man tam trūkst racionāla izskaidrojuma, bet vienubrīd, līdz ar sava pirmā viedtālruņa iegādāšanos, biju kļuvis pilnīgi atkarīgs no aplikācijas jeb lietotnes Foursquare. Lai kur arī būtu nonācis un ko tur darītu, man šķita svarīgi atzīmēties, ka tur esmu bijis. Kā sunim vai lapsai. Nekādi privātuma aizspriedumi mani nenodarbināja, informācijā par savu atrašanās vietu un gaitām biju gatavs dalīties ar visu plašo pasauli. Taču pagāja kāds laiks, un mana aizrautība ar Foursquare apsīka, godīgi sakot, es par šo pakalpojumu jau biju pavisam aizmirsis. Tagad uztraukums par personas datu drošību un atrašanās vietas izsekošanu jau sen ir pielipis tādiem uzņēmumiem kā Google un Facebook, taču, kā izrādās, arī Foursquare nevaid miris. Dīvainā kārtā šis uzņēmums, kas vistiešākajā veidā nodarbojas ar savas aplikācijas lietotāju atrašanās vietas un ieradumu izsekošanu, līdz šim ir pamanījies turēties pa gabalu no publiskiem skandāliem un tiesas prāvām, saistītām ar privātās dzīves neaizsargātību. Taču ar uzkrātajām zināšanām un sociālo mediju platformu Swarm šis uzņēmums kļuvis par vienu no iespaidīgākajiem viedokļu un noskaņojumu līderiem pasaulē. Man nav nekā iebilstama, lai jau manu viedokli izmanto. Gan pats vēlāk tikšu skaidrībā, vai to ņemt vai neņemt vērā. Taču pārsteidzoši, cik īsā laikā šāds uzņēmums ir pamanījies uzplaukt, attīstīties, bet pēc tam – jau izčibēt no ļaužu atmiņas.