Pauls Bankovskis

Pilsētas upuri

http://visionzero.lacity.org/map/

Sabiedrības nemieriem jebkurš pretstatījums ir labs, un brīžos, kad apnikuši konflikti starp protestantiem un katoļiem, strādnieku šķiru un kapitālistiem, meņševikiem un boļševikiem vai sorosītiem un tradicionālo vērtību aizstāvjiem, noderīgs var izrādīties arī mūžīgais kājāmgājēju un velosipēdistu jeb riteņa izgudrotāju konflikts. Palūkojoties sociālajos tīklos internetā, redzams, ka šī cīņa starp rāpuļiem un braucējiem Rīgā nenorimst jau daudzus gadus, vienā vai otrā nometnē mēdz iesaistīties arī sabiedrībā pazīstamas personas, valstij piederošu uzņēmumu vadītāji un politiķi. Protams, to visu var un vajadzētu uztvert drīzāk kā joku, taču joki beidzas, kad šajā dažādo pārvietošanās līdzekļu karā gadās arī pa kādam cietušajam vai bojāgājušajam, un tieši par to, kā no šādām nelaimēm izvairīties, būtu jādomā gan pašiem gājējiem un braucējiem, gan pilsētu iekārtotājiem. Grozies, kā gribi, ja visus pilsētu ielās iztēlojas kā barības ķēdi, automobilisti tajā ir vislielākie plēsēji, gājēji – paši neaizsargātākie grauzēji, bet velosipēdisti un motociklisti tiem abiem kaut kur pa vidu. Bēdīgu šīs barības ķēdes aprites attēlu ir izveidojusi Losandželosas pilsēta, un, šķiet, tas varētu būt pamācošs piemērs arī visām citām. Tā ir pilsētas karte, kurā rūpīgi tiek fiksēti visi satiksmes negadījumos bojāgājušie, bet, lai katrs no viņiem nebūtu tikai kartē iezīmēts bezpersonisks punkts, viņu radi, draugi vai paziņas šo informāciju var papildināt ar stāstiem par konkrēto cilvēku un negadījuma apstākļiem.