Reģistrējieties, lai lasītu žurnāla digitālo versiju, kā arī redzētu savu abonēšanas periodu un ērti abonētu Rīgas Laiku tiešsaistē.
Edvards Taftijs ir statistikas zinātnieks un mākslinieks, datorzinātņu, politisko zinātņu un statistikas emeritētais profesors Jeila Universitātē, sarakstījis un pašrocīgi izdevis četras nu jau par klasiskām uzskatītas datu vizualizācijai veltītas grāmatas. Viņa darbošanās ar cipariem un līknēm izpelnījusies ne vienu vien pat nepieklājīgi skaļu epitetu: tā, piemēram, laikrakstā The New York Times viņš reiz esot nodēvēts par “informācijas Leonardo da Vinči”, savukārt Bloomberg viņu cildinājis kā “grafiku Galileju”. Šobrīd viņu nodarbinot darbs pie jaunas grāmatas, tā saukšoties “Domājošā acs”, un publiski pieejama skulptūru parka izveide – tur gandrīz 100 hektāru platībā būšot izvietoti viņa skulpturālie un citi mākslas darbi. Pat ja visas šīs Taftija aktivitātes varbūt lielākajai daļai publikas ir pagājušas secen, viens no pazīstamākajiem viņa veikumiem, iespējams, ir kaut kas, ko latviskoti varētu saukt par “dzirksteļlīknēm” vai “dzirksteļlīnijām” (sparklines). Šādi viņš nodēvējis miniatūras datu vizualizācijas, kuras ar īpašiem burtveidiem var ievietot tieši tekstā – gluži tāpat kā vārdus vai skaitļus teikumā. Ja nespējat iztēloties, kur kaut kas tāds varētu tikt lietots, pievērsiet uzmanību dažiem ar valkātāja veselību saistītiem grafikiem uz Apple Watch ekrāna (Taftijs gan nav sajūsmā par līkņu izpildījumu, jo minimālismam esot jāpakļauj dizains, ne tā atainotā informācija).