Pauls Bankovskis

Tu man vairs nepatīc

instagram.com


Viens no interneta sociālo tīklu pievilcības dzinuļiem ir bijusi iespēja izrādīt patikšanu (spiežot
Like vai sirsniņas pogu) pie konkrētiem ierakstiem vai publiskotām bildītēm. Patiesību sakot, vietne Instagram nekad nekam citam nav arī bijusi paredzēta. Kopš brīža, kad to savā pārvaldījumā ieguva sociālā tīkla Facebook īpašnieki, viss kļuva vēl loģiskāks un nežēlīgāks: atbilstoši taviem patikumiem vai nepatikumiem bilžu joslā sāka parādīties arvien vairāk kontekstuāli pieskaņotu reklāmu. Tagad Instagram uzturētāji likuši noprast, ka savā un savu klientu attiecību mijiedarbē grasās pilnībā atteikties no “patikšanas” un “nepatikšanas” modeļa. Viens no Instagram dibinātājiem publiski pat esot izteicies, ka ideja par visiem pieejamu Like (“patīk”) pogu bijusi liela kļūda. Šādas kļūdas pat publiskos pasākumos ir atzinuši arī Google un Yahoo pārstāvji, un tā vien šķiet, ka interneta un sociālo tīklu lietotājiem drīz vien savi ieradumi būs jāmaina.

Raksts no Jūlijs 2019 žurnāla