Reģistrējieties, lai lasītu žurnāla digitālo versiju, kā arī redzētu savu abonēšanas periodu un ērti abonētu Rīgas Laiku tiešsaistē.
Bilijs Vailders
Apsūdzības lieciniece, 1957
Witness for the Prosecution, Billy Wilder
Bilijs Vailders, nav šaubu, ir viens no asprātīgākajiem režisoriem amerikāņu kino vēsturē: lai atceramies viņa “Džezā tikai meitenes” un “Dzīvokli”, arī trāpīgos jokus, vērstus pašas liekulīgās kinoindustrijas virzienā, filmā “Sanseta bulvāris”. Austroungārijā dzimušo Vailderu jaunībā interesējušas tieslietas, un vienmēr ir labi, ja režisoru interesē kas vairāk par sevi pašu. Tiesas drāmā “Apsūdzības lieciniece” ir gan humors, gan smalka anglosakšu juridiskā retorika, gan aktieri, kuru izvēlē Vailderam arī bija īsts ķēriens. Baudkāro (traks uz brendiju un cigāriem) un viltīgo advokātu filmā spēlē talantīgais un nenoliedzami arī asprātīgais britu aktieris Čārlzs Lotons, kurš uzskatīja, ka viņa seja līdzinās ziloņa pēcpusei. Nozīmīga loma ir arī ekrāna skaistulim Taironam Paueram; kā vēlāk izrādījās, tā bija viņa pēdējā loma pilnmetrāžas filmā (Pauers negaidīti mira gadu pēc filmas iznākšanas). Neatklājot par daudz no šī krimiķa, kas balstīts Agatas Kristi lugā ar tādu pašu nosaukumu, vēl tikai jāpiemin femme fatale Marlēna Dītriha: Vailderam nācies izdomāt īpašu ainu, lai viņai būtu iespēja nodemonstrēt savas skaistās kājas. Viss gan nav gluži tā, kā izskatās.