Reģistrējieties, lai lasītu žurnāla digitālo versiju, kā arī redzētu savu abonēšanas periodu un ērti abonētu Rīgas Laiku tiešsaistē.
Alekss Ross Perijs
Krāsu aplis, 2011
The Color Wheel, Alex Ross Perry
“Krāsu apļa” melnbaltajās, ar 16 mm kameru uzņemtajās ainās viss vērpjas ap filmas autoriem Aleksu Rosu Periju un Kārlenu Altmani jeb, precīzāk, viņu atveidoto Kolinu un Dž. R., brāli un māsu, šarmanti nesakarīgās attiecībās. Kolins, pēc visa spriežot, dzīvo visai pliekanu dzīvi un nodarbojas ar kaut ko garlaicīgu, bet Dž. R. nedara īsti neko un ir spiesta par to attaisnoties visiem, izņemot savus atsvešinātos vecākus, kas meitu vairs neaicina uz radinieku bērēm, lai pārējiem viesiem nebojātu omu. Filmas varoņu izjūtas, ilgas un pārdzīvojumus pārklāj neskaitāmi ironijas slāņi, kas līdz galam tā arī nenoārdās; drīzāk skatītājs pie tiem pierod. Dž. R. sapnis kļūt par ziņu diktori vai varbūt pat skolotāju iesprūst ne vien starp ciniskām vienaudžu replikām, bet arī Kolina atzinumā, ka viņas kvalifikācija nav pietiekama, lai varētu mācīties, kur nu vēl kādu mācīt. Kad no kadra izzūd bezcerīgie dzīvesbiedri, dogmatiskie moteļu īpašnieki, neaizsniedzamas TV zvaigznes un tracinoši jaunības draugi, daļa uzcelto aizsargbarjeru sāk noplakt, taču filmas neveiklais nospriegojums no tā vien pieņemas spēkā, pārvēršot palaikam mākslinieciski bezgaumīgos dialogus par savādu un negaidīti intīmu sarunu ar skatītāju.