Pauls Bankovskis

Tikai ne visiem

Tikai ne visiem
http://ello.co

“Vai tu jau esi Ello?”, “Vai tev nav kāds Ello ielūgums?” – tie, iespējams, ir vieni no biežāk šajā rudenī uzdotajiem jautājumiem jau labi zināmajos interneta sociālajos tīklos. Arī Ello, protams, ir sociālais tīkls, taču, kā paziņots tā “manifestā”, – tas būs kas pilnīgi atšķirīgs no Facebook, Twitter un pārējiem: “Jūsu sociālais tīkls pieder reklāmdevējiem. Katrs ieraksts, ar kuru jūs dalāties, katrs jauns draugs un katra saite, uz kuras jūs klikšķināt, tas viss tiek reģistrēts un pārvērsts datos, ko var iegādāties reklāmdevēji un rādīt jums vēl vairāk reklāmu. Jūs esat produkti, ko pērk un pārdod.” Minimālistiskā melnbaltā vietne īsā laikā spējusi piesaistīt milzīgu interesentu skaitu, un interesi vēl vairāk uzkurina fakts, ka jaunajā sociālajā tīklā, vismaz pagaidām, var reģistrēties tikai ar jau esošo biedru ielūgumu. Droši vien tie, kuriem ielūgumu nav, tikmēr vērpj dažādas teorijas gan par Ello straujo panākumu iemesliem, gan vietnes dibinātāja Pola Badnica patiesajiem nolūkiem. Saskaņā ar vienu no teorijām straujā Ello popularitātes pieauguma pamatā esot bijis Facebook aizliegums savā tīklā īstā vārda vietā izmantot skatuves pseidonīmus, kas izraisījis neapmierinātību transvestītu jeb drag queen sabiedrībā. Citi uzskata, ka patiesībā Badnicam ir slēpts nolūks piesaistīt maksimāli lielu lietotāju skaitu un tad jaunizveidoto sociālo tīklu kādam pārdot, jo kaut kā taču līdz šim ieguldītais in­­vestoru kapitāls jāatpelna. Vēl šur tur atgādināts, ka tieši Badnicam pirms vairākiem gadiem esot izdevies kādam japāņu kolekcionāram par 35 000 ASV dolāru pārdot bikšu pāri – tās gan nav bijušas parastas bikses, bet gandrīz 8 metrus garš pāris, kas īpaši šūts uz koka kājām staigājošam cirka akrobātam. Var jau būt, ka tās visas ir tikai baumas.