Reģistrējieties, lai lasītu žurnāla digitālo versiju, kā arī redzētu savu abonēšanas periodu un ērti abonētu Rīgas Laiku tiešsaistē.
Un garāka par mūžu diena ilgst
http://thelongestfilm.com
Ar drīzumā gaidāmu kinofilmu reklāmas klipiem jeb treileriem nu jau nevienu īpaši vairs nevar pārsteigt. Šīs koncentrētās īsfilmas, kurās nereti tiek parādīts un izstāstīts viss labākais no tā, kas pēc tam daudz garākā un atšķaidītā formātā būs jāskatās reklamētajā filmā, jau sen ir kļuvušas par savdabīgu mākslu mākslā. Man ir kāds paziņa, kurš konsekventi izvairās šos klipus skatīties, bet kinoteātrī pirms seansa pat apzinīgi mēdz aizvērt acis – tā teikt, lai priekšlaikus nesabojātu gaidāmo skatīšanās prieku. Šīs vasaras vidū uz īsu brīdi internetā bija padarīts pieejams arī reklāmas klips zviedru mākslinieka un režisora Andersa Veberga jaunajai filmai “Ambiancé”. Pieminēšanas vērts šis notikums ir kaut vai tāpēc, ka tas ir, iespējams, garākais filmas reklāmas klips, kāds līdz šim radīts, – no skatītāja tas prasa 72 minūtes dzīves laika. Filma “Ambiancé” jau tagad nodēvēta par pašu garāko kinofilmu – tā ilgšot 720 stundas; pirmizrāde paredzēta 2020. gadā. Pēc diviem gadiem parādīšoties vēl viens reklāmas klipiņš – nu jau 7 stundas un 20 minūtes garš, bet pēdējais – 2018. gadā, 72 stundu garumā. Līdz šim Vebergs bijis pazīstams kā vairāk nekā 300 īsfilmu autors. Par savu jauno filmu viņš izteicies, ka tas būšot “abstrakts nelineārs vēstījums, pārlūkojot laiku, ko mākslinieks pavadījis kopā ar kustīgiem attēliem”. Vai kāds spēs filmas 30 dienu ilgo noskatīšanos izturēt, ir grūti iztēloties. Pēc filmas vienīgā seansa tā tikšot iznīcināta.