Zīmētāja kontrakts

Pauls Bankovskis

Zīmētāja kontrakts

Zīmētāja kontrakts
https://internetopia.squarespace.com

“Pūļošanas” jeb crowdsourcing pasākumi nu jau ir kļuvuši par interneta ikdienu – pūlim jeb interneta lietotājiem tiek uzticēta uzņēmumu sākumkapitāla saziedošana vietnē kickstarter.com, dažādās pasaules malās mītoši mūziķi vai dziedātāji ar youtube.com palīdzību spēj vienoties kopīgām dziesmām vai skaņdarbu spēlēšanai u.tml. Šis projekts pierādījis, ka demokrātija ir iespējama arī vizuālajās mākslās. Vispirms Kickstarter pārdošanā tika izlikti virtuāli “kubiņi” – katrs no tiem maksāja vienu ASV dolāru. Kubiņš bija viena laukuma vienība iecerētajā lielformāta zīmējumā. Jo vairāk kubiņu kāds nopirka, jo lielāks bija viņam “piederošā” zīmējuma laukums. Piedevām katrs pircējs varēja izteikt vēlmi, ko savā iegādātajā platībā vēlas redzēt. 220 interesentiem tika pārdoti 3012 kubiņu, kas kopā veidoja 2 x 1,5 m lielu laukumu. Pēc tam mākslinieks Bendžamins Redfords ķērās pie zīmēšanas, kas ilga vairāk nekā trīs mēnešus.