Reģistrējieties, lai lasītu žurnāla digitālo versiju, kā arī redzētu savu abonēšanas periodu un ērti abonētu Rīgas Laiku tiešsaistē.
Gidon Kremer, Kremerata Baltica
The Art of Instrumention
2012, Nonesuch Records
Niķīgs un ekstravagants, fascinējošs un virtuozs bijis 20. gadsimta dīvainākais pianists, kas satricināja un apgrieza kājām gaisā iesīkstējušos un definēja jaunus priekšstatus par to, kā drīkst atskaņot pirms vairākiem gadsimtiem sarakstītu mūziku. Šā gada septembrī Glena Gūlda 80. dzimšanas dienā un 30 gadus pēc viņa nāves ierakstu kompānija Nonesuch izdod Gidona Krēmera un kamerorķestra Kremerata Baltica albumu “Instrumentācijas māksla”, kurā apkopoti vienpadsmit mūsdienu komponistu skaņdarbi un aranžējumi, ar tiešiem vai pastarpinātiem citātiem no tās mūzikas, ko Gūlds izpildījis savas dzīves laikā. Kā stāsta Gidons Krēmers: “Galveno uzmanību šajā albumā mēs gribējām pievērst, pirmkārt, Johanam Sebastianam Baham – visu laiku izcilākajam komponistam – un, otrkārt, mūsu laikam. Mums bija jāuzbūvē tilts. Rezultātā mūsu ieraksta programma iesniedzas Baha pasaulē, taču tajā pašā laikā piemin arī vienu no izcilākajiem mūsdienu mūzikas interpretiem – Glenu Gūldu, personu, kuras rokrakstu nav iespējams sajaukt ne ar vienu citu. Tieši to es vienmēr esmu vērtējis augstāk par visu – unikalitāti.” Albumā iekļauts Valentīna Silvestrova skaņdarbs “Veltījums J.S.B.”, Gijas Kančeli “Tilti uz Bahu”, Georga Pelēča aranžētā ārija no “Goldberga variācijām”, Leonīda Desjatņikova aranžētā “Sarabanda” un citu Baha un Arnolda Šēnberga skaņdarbu interpretācijas.