Reģistrējieties, lai lasītu žurnāla digitālo versiju, kā arī redzētu savu abonēšanas periodu un ērti abonētu Rīgas Laiku tiešsaistē.
John Surman, Jack DeJohnette
Invisible Nature
2002, ECM records
Noskaņojums: viss ir iespējams
Vieta: tumša, bezgalīga telpa
Cilvēki: tie, ar kuriem var doties izlūkos
Spēlē divi džeza profesionāļi, kas jau ceturto gadu desmitu nodarbojas ar skaniskās telpas paplašināšanu un savu iespēju pārvērtēšanu, rūpīgi ieklausoties savu partneru muzicēšanā, vienalga — uz skatuves, studijā, brīvā improvizācijā vai standarta skaņdarbu interpretācijā. Šajā gadījumā tas noticis Tamperes džeza festivālā, izmantojot elektronisku skaņas laboratoriju. Džons Sērmens to darbina ar elpu (aparāts izskatoties pēc kosmiskā kuģa un trompetes krustojuma), Žaks Dežonets — ar pirkstu galiem un bungu vālītēm (sensoru membrānas uztver jebkuru pieskārienu, pārvēršot to ieprogrammētā skaņā). Šīs tehniskās detaļas jāpiemin kaut vai tāpēc, ka, klausoties mūziku, tās nav jūtamas, vien brīžiem aizraujas elpa, nodomājot, kā to iespējams nospēlēt. Virtuozitāte plus dators.