Reģistrējieties, lai lasītu žurnāla digitālo versiju, kā arī redzētu savu abonēšanas periodu un ērti abonētu Rīgas Laiku tiešsaistē.
Nas
Hip Hop Is Dead
2006, Def Jam
Dopinga testa rezultāti: vēl viens pašnāvības mēģinājums kā ilgstoša terapija
Nasirs Džonss ar iesauku Nass ir repa klasiķis, kas satrieca šo savdabīgo ierakstu biznesa pasauli, 1994. gadā izdodot debijas albumu Illmatic un vienā mirklī klūstot par vienu no viscienījamākajiem un nīstamākajiem Ņujorkas ielu apdziedātājiem. Vienmēr stāvošs mazliet nomalus, augstprātīgs un paštaisns, viņš ir nodēvēts par repa sirdsapziņu, vairāk politiķis nekā estrādes zvaigzne, dzejnieks, kas viņam vien raksturīgā veidā iepinis savos tekstos to, ko varētu nodēvēt par hiphopa pasaules uzskatu - pārliecību par to, ka cilvēka galvenais pienākums ir būt godīgam pret sevi un citiem, teikt to, ko domā, un rīkoties tā, kā tu saki. Nass ir kluvis slavens gan ar savām pauzēm starp albumiem, gan ar savu atgriešanos mūzikas apritē, katru albumu pasniedzot kā izšķirošo un pēdējo. Arī šis ir kārtējais pēdējais albums, kas piesaka hiphopa nāvi un jau ir izpelnījies diametrāli pretējus vērtējumus, taču viens ir skaidrs - kaut kas tajā visā joprojām vēl kustas un turpina aizkustināt cilvēkus. Klausīties pirms izšķirošās kaujas vai kautiņa.