Reģistrējieties, lai lasītu žurnāla digitālo versiju, kā arī redzētu savu abonēšanas periodu un ērti abonētu Rīgas Laiku tiešsaistē.
Oumar Konate
Addoh
2014, Clermont Music
Albums sākas ar tituldziesmu “Addoh”, kas tulkojumā nozīmē “Asaras”, – tradicionālu Ziemeļāfrikas žēlabu dziesmu, ko dzied līgava, kas bijusi spiesta apprecēties ar kādu, ko viņa nemīl. Ieraksts tapis 2012. gadā, kad Mali plosīja politiski nemieri un daļu tās teritorijas savā kontrolē bija pārņēmuši islāmiskie kaujinieki, gluži kā tagad Austrumukrainā. Zīmīgi, ka šis periods daudziem maliešu mūziķiem deva iespēju un iedvesmu radīt spēcīgus konceptuālus albumus. Ja līdz šim ierakstīt albumu nozīmēja izveidot izlasi no populāriem hitiem vai folkloras standartiem, tad nu aizvien biežāk albumos parādās vienota tēma – politiska vai emocionāla. Umars Konate ir pavisam jauns ģitārists, kas vairāk spēlējis draugiem un skolasbiedriem, bet nu izdevis savu pirmo solo albumu, daļēji ierakstītu Āfrikā, bet daļēji – ASV. Hamonda ērģeles tajā iespēlējis Ārons Luiss Hērvics, pazīstams kā “Professor Louie”, no grupas The Crowmatix, ko savukārt izdevusi Deivida Linča ierakstu studija. Bet šajā albumā spēcīgākās dziesmas ir skumjas – “Ir Ganda Hassara” (Mūsu zeme ir izpostīta), “Laissez Nous Tranquille” (Lieciet mūs mierā). Elektriskās ģitāras un Hamonda ērģeļu tembrā jūtami amerikāņu blūza un psihedēlijas motīvi, taču melodiski tā ir un paliek Āfrikas mūzika.