Reģistrējieties, lai lasītu žurnāla digitālo versiju, kā arī redzētu savu abonēšanas periodu un ērti abonētu Rīgas Laiku tiešsaistē.
Jesca Hoop
Stonechild
2019, Memphis Industries
Savulaik Toms Veitss, publiskojot sarakstu ar skaņdarbiem, no kuriem visvairāk ietekmējies, pārsteidza fanus, iekļaujot tajā Džeskas Hūpas dziesmiņu “City Bird”. Drīz vien noskaidrojās, ka šī meitene bijusi Veitsa bērnu auklīte, taču tas bija jau sen. Nu viņa ir kļuvusi par patstāvīgu un ievērības cienīgu mūziķi. Uzaugusi Kalifornijas mormoņu kopienā, Džesika Eida Hūpa kopš bērnības dziedājusi baznīcā, taču 14 gadu vecumā viņas vecāki izšķīrās, un drīz vien arī viņa atbrīvojās no mormoņu vides, kā pati apgalvo: “Tagad es jūtos brīva, tagad es ticu cilvēkiem.” Jaunību pavadījusi, klejojot Kalifornijas mežos, nakšņojot kokos, teltīs un pamestās vistu kūtīs, Džeska apguva iemaņas, kuras vēlāk izmantoja, strādājot par izdzīvošanas nometņu instruktori Arizonas pusaudžu rehabilitācijas programmā. 25 gadu vecumā viņa iepazinās ar Tomu Veitsu un viņa sievu Katlīnu Brenanu, kas kļuva par Džeskas muzikālajiem aizbildņiem, ierosinot sadarbību ar izdevēju Laionelu Konveju. “Akmensbērns” ir viņas septītais albums. Kā apgalvo Toms Veitss: “Viņa ir kā monēta ar četrām dažādām pusēm: veca dvēsele, melna pērle, labā ragana un sarkans mēness. Viņas mūzika līdzinās nakts peldei ezerā.”