Reģistrējieties, lai lasītu žurnāla digitālo versiju, kā arī redzētu savu abonēšanas periodu un ērti abonētu Rīgas Laiku tiešsaistē.
Neizdevās savienoties ar Twitter. Mēģini vēlreiz!
Joanna Bailie
Artificial Environments
2019, NMC
Komponiste Džoana Beilija dzimusi 1973. gadā Londonā, studējusi elektronisko mūziku Hāgas Karaliskajā konservatorijā, Kolumbijas Universitātē Ņujorkā un Londonas Sitijas universitātē. Dzīvo Berlīnē, kur 2012. gadā nodibinājusi savu mūziķu kolektīvu ar nosaukumu Plus-Minus Ensemble. Šis ir viņu pirmais pašu albums, lai gan jau iepriekš ansamblis piedalījies Aleksa Hilsa un Džeimsa Vīksa mūzikas ierakstos. Džoanu Beiliju interesē multimediāli mākslas projekti, viņa ir radījusi arī audiovizuālus darbus, bet šajā albumā ir iekļauti skaņdarbi kameransamblim un vides trokšņu ierakstiem. Pirmais skaņdarbs ir trīsdaļīgs “Symphony-Street-Souvenir”, kas sākas ar citātu no Brāmsa 1. simfonijas, taču pēc tam apspēlē itāļu komponista Aldo Klementi mūzikas tēmas. Izmantoti vides ieraksti, kuros dzirdami tūristi, kas stāv rindā uz Parīzes Dievmātes katedrāles apskati, pēdējā daļā ieskanas mūzikas kastīte. Vairākas daļas no cikla “Mākslīgās vides” piedāvā atšķirīgu pieeju mūzikas uztverei – daļas no 1. līdz 5. satur pašas Džoanas balsī izstāstītu aprakstu par to, kas notiek. Trīsdaļīgā 8. daļa sākas ar tīru vides troksni, kas pakāpeniski pāraug mūzikā. Klausoties ar laiku sanāk aizmirst, kur atrodies, un tad zvanu skaņas, ielas trokšņi, vilcienu signāli sajūk ar vijolēm vai kādiem citiem, vēl grūtāk identificējamiem instrumentiem.