Reģistrējieties, lai lasītu žurnāla digitālo versiju, kā arī redzētu savu abonēšanas periodu un ērti abonētu Rīgas Laiku tiešsaistē.
Žils Dasēns
Nekad svētdienās, 1960
Ποτέ την Κυριακή, Jules Dassin
Filmas sižets patiešām ieintriģē: kāds pašizglītots amerikāņu filozofs, vārdā Homērs, ierodas Grieķijā un nolemj uz morāles un saprāta ceļa vest tur satikto ielasmeitu Iliju, kura, to nevar noliegt, ir gan satriecoši pievilcīga, gan temperamentīga un vēl piedevām arī asprātīga (“Es visas valodas iemācos gultā”, piemēram). Grieķu dīva, aktrise Melina Merkure ir kā radīta nevaldāmas sievietes lomai, un to arī visā pilnībā izmantojis ASV dzimušais, bet no turienes Makārtija ērā izraidītais franču režisors Žils Dasēns. Viņa mīl, dzied un dejo vairākās Dasēna filmās. “Nekad svētdienās” ir komēdija, un komēdijās par kaislībām laimīgā kārtā nav jāmaksā tik dārgi kā, piemēram, Merkures pazīstamākās kinolomas varonei Faidrai arī Dasēna uzņemtajā filmā “Faidra”. Ja par filozofiju, tad filma ir skaists hēdonisma slavinājums, bet, ja par dzīvi, tad, kā izrādās, Dasēnam ar Melinu bijusi ilga un laimīga laulība, bez tam Merkure 80. gados ieņēmusi Grieķijas kultūras ministres amatu. Atliek nodomāt, ka aktrisēm ar kinematogrāfiskiem iniciāļiem MM mēdz būt dažādi likteņi. Jebkurā gadījumā – svētdienās jāatpūšas.