Reģistrējieties, lai lasītu žurnāla digitālo versiju, kā arī redzētu savu abonēšanas periodu un ērti abonētu Rīgas Laiku tiešsaistē.
Scott Walker
The Childhood of a Leader
2016, 4AD
Negaidītas sadarbības savādie augļi dzirdami un redzami aktiera Breidija Korbē kinorežijas debijā “Vadoņa bērnība”. Tapusi pēc Žana Pola Sartra un Džona Faulza darbu motīviem, tā stāsta par kāda zēna pieaugšanu pēc Pirmā pasaules kara. Nekur nav skaidri pateikts, taču viss liecina, ka runa ir par Itāliju un Musolīni, citiem vārdiem sakot – tā ir par fašistu vadoņa tapšanu. Pati filma ir tumša un noslēpumaina, tēlu psiholoģiskās attiecības ir nežēlīgas un sarežģītas, taču vēl tumšāka, noslēpumaināka un nežēlīgāka ir mūzika, kuras radīšanai pieaicināts Skots Volkers – komponists, kurš pēdējos albumos paudis klaju nolūku savos eksperimentos iet pāri jebkādiem iespējamajiem līķiem, sabiedriskās gaumes robežām vai muzikālās morāles normām. Iepriekš viņa mūzika tika izmantota Leosa Karaksa filmā “Pola X”, un atcerēsimies – šī filma nebija viegli skatāma un bezmaz kļuva par režisora pēdējo. Taču, lai kā būtu riskējuši filmas “Vadoņa bērnība” veidotāji, klausoties Skota Volkera mūziku, jūs riskējat vēl vairāk.