Reģistrējieties, lai lasītu žurnāla digitālo versiju, kā arī redzētu savu abonēšanas periodu un ērti abonētu Rīgas Laiku tiešsaistē.
Brīdī, kad populārās fotoattēlu apmaiņas programmas Instagram veidotāji ieviesa iespēju arī uzņemt un publicēt 15 sekundes garus video, šķita, ka nekam prātīgam tādas filmiņas nevar noderēt. Tomēr Ādams Vestbruks bija apņēmības pilns pierādīt pretējo un radīja šo neparasto interneta “televīziju”. Tajā tiek apkopotas īsfilmiņas, kuru žanru viņš pats nodēvējis – “Viss, kas tev būtu jāzina par to un to”. Protams, Vestbruks apzinās, ka, piemēram, 15 sekundēs izstāstīt “visu” kino vēsturi nav iespējams, taču viņš uzskata, ka filmiņām ir jābūt tādām, lai šajā laikā redzētais skatītāju pamudinātu kaut vai ielūkoties vikipēdijā un par skarto tēmu uzzināt ko vairāk. Tikai nevajag šīs videofilmiņas jaukt ar patiesām zināšanām vai zināšanu avotu. Drīzāk tās varētu salīdzināt ar vēl kādu filmu jeb video formātā izplatītu žanru, proti – kinofilmu reklāmas klipiem. Arī no tiem skatītājs, protams, neuzzina nedz visu filmas sižetu (labākajā gadījumā), nedz pagūst izbaudīt filmas izraisītos pārdzīvojumus vai uzjundītās pārdomas un gūst tikai virspusēju, tomēr pagalam vilinošu ieskatu gaidāmajā filmā. Delve.tv tad nu varētu uzskatīt par līdzīgiem “zināšanu reklāmas klipiem”. Tiem var pārmest sarežģītu lietu vienkāršošanu vai izdabāšanu arvien pieaugošai steigai, ļaužu koncentrēšanās spējas sarukumam un citām “nevēlamām” mūslaiku parādībām, taču allaž sevi var mierināt ar domu, ka gribēt kaut ko uzzināt ir labāk nekā negribēt vai nezināt.