Reģistrējieties, lai lasītu žurnāla digitālo versiju, kā arī redzētu savu abonēšanas periodu un ērti abonētu Rīgas Laiku tiešsaistē.
Neizdevās savienoties ar Twitter. Mēģini vēlreiz!
Jean-Michel Jarre
Amazônia
2021, Sony Music
Šī gada 7. aprīlī Parīzes Filharmonijā atklāja grandiozu brazīliešu fotogrāfa Sebastjau Salgadu izstādi ar melnbaltām fotogrāfijām no Amazones upes baseina. Skaņas pavadījumu šai izstādei veidojis aizvien jauneklīgais franču elektroniskās mūzikas veterāns Žans Mišels Žārs. Pēc Jaungada ballītes virtuālajā Parīzes Dievmātes katedrālē (dzīvo uzstāšanos Gabriel studijā viņš straumēja virtuālā 3D projekcijā, kas tika ievietota apvienības VRrOOm mākslinieku virtuālajā realitātē veidotajā baznīcā, šo koncertu noskatījušies 75 miljoni skatītāju) viņš atgriezies atmosfēriskā un ambientā dabas skaņu, elektronisko un simfoniskā orķestra instrumentu radītajā pasaulē, kas atgādina viņa 1990. gada albumu “En attendant Cousteau”: toreiz 45 minūtes garajā titulskaņdarbā tika mēģināts atainot okeanologa Žaka Iva Kusto zemūdens pasauli, ko mēs (un Žans Mišels) iepazinām no grāmatām un dokumentālajām filmām pagājušā gadsimta 50., 60. un 70. gados. Ekoloģijas un dabas tēma Žāram vienmēr bijusi svarīga, viņa spožākie albumi “Oxygène”, “Zoolook” bija veltīti klimata pārmaiņu un sugu izmiršanas aktualitātēm. Arī šis albums ar deviņiem skaņdarbiem, kas ierakstīti binaurālā stereo formātā un 5.1 skaņas celiņu versijā, izmanto jaunāko tehnoloģiju iespējas, lai atgrieztu cilvēku sen aizmirstās vai varbūt vēl nekad neizbaudītās sajūtās.