Reģistrējieties, lai lasītu žurnāla digitālo versiju, kā arī redzētu savu abonēšanas periodu un ērti abonētu Rīgas Laiku tiešsaistē.
No Ha-Joon Chang, Economics: The User’s Guide (A Pelican Introduction), 2014.
Klasiskā skola
Tirgus visus ražotājus tur nomodā ar konkurences palīdzību, tāpēc tirgus jāatstāj savā vaļā.
Neoklasiskā skola
Indivīdi zina, ko dara, tāpēc tie jāatstāj savā vaļā, izņemot gadījumus, kad tirgus nedarbojas.
Keinsistu skola
Tas, kas ir labs indivīdiem, var nebūt labs visai ekonomikai kopumā.
Marksistu skola
Kapitālisms ir jaudīgs ekonomiskā progresa instruments, bet tas sabruks, jo privātīpašums kļūst par šķērsli tālākam progresam.
Attīstības (Developmentalist) skola
Atpalikušas ekonomikas nespēj attīstīties, ja tās atstāj ekonomiskos procesus tirgus ziņā.
Austrijas skola
Nevienam nav pietiekamu zināšanu, tāpēc ikviens jāatstāj savā vaļā.
(Neo)-šumpēterisma skola
Kapitālisms ir jaudīgs ekonomiskā progresa instruments, taču tas atrofēsies, jo uzņēmumi kļūst lielāki un birokrātiskāki.
Institucionālistu skola
Indivīdi ir savu sabiedrību produkti, lai gan viņi var izmainīt to noteikumus.
Biheivioristu skola
Mēs neesam pietiekami gudri, tāpēc mums apzināti jāierobežo savas izvēles brīvība ar noteikumiem.
RL mājaslapā lasāma Arņa Rītupa saruna ar Hadžūnu Čangu Cīņā ar ideoloģijas milzi.